A SOG vállalat története Vietnamban kezdődik ahol a MACV-SOG néven ismert speciális egység tagjanál rendszeresítették a Ka-Bar mellett a SOG Bowie harci kést. Évekkel később 1986-ban ez a kés inspirálta Spencer Frazer-t a fiatal tervezőt hogy létrehozza vállalatának első kését. Ez a modern fejlesztésű kés az eredeti Studies and Observation Group (SOG)-késen alapul, amit titokban fejlesztettek ki, és amit az 5. Speciális alakulat és más elit harcosok használtak a vietnámi háborúban.
A SOG küldetése, hogy a legjobb minőségben tervezzen és hozzon létre olyan eszközöket, amelyek értéket képviselnek, amelyre a fogyasztóknak szükségük van, mindezt élvonalbeli technológia felhasználásával.
A SOG márka olyan értékeket képvisel, mint BÜSZKESÉG, INNOVÁCIÓ, SZENVEDÉLY, KREATIVITÁS, INTEGRÁCIÓ, FELELŐSSÉG, IRÁNYÍTÁS, FENNTARTHATÓSÁG.